måndag 29 augusti 2011

NYA MYSTISKA KATTUNGAR

Så plötsligt från ingenstans, (igår-söndag) stod två okända kattungar på vår tomt och såg sig nyfiket men vilset omkring.
Gnällas alla ungar har nu fått nya ägare så vems dessa raringar är vete tusan...
Kanske någon som dumpat dem i vår trädgård med förhoppningen om att vi ska lösa "problemet". Jag hoppas verkligen inte det.
En sak är i alla fall säker - VI KAN INTE BEHÅLLA DEM HÄR.
Jag nyser och snorar som en galning och ögonen kliar - kattallergin är påtaglig!

Men de är ju så gulliga och kräver en del omsorg - även om de nu bor under en pläd i en av våra solstolar på verandan.
Så om en stund ska jag ta mig ut i spöregnet och sätta upp lappar i området och se om någon möjligen saknar dessa småttingar.
I fall någon här känner igen dem eller är intresserade av att bli kattägare så hör gärna av er!

Här följer texten som jag skrivit på mina lappar och ett par bilder på ulltåttarna;

Någon som känner igen kattungarna på bilderna eller vet var dessa hör hemma?

Den ena är gråspräckligt randig (förmodligen en hane) och bär ett rött ”hemmaflätat” halsband.
Den andra är vit med grå inslag (antagligen en hona) och bär ett turkost ”hemmaflätat” halsband.

De dök plötsligt upp i vår trädgård igår eftermiddag (söndagen den 28/8 - 2011) och verkade aningen vilsna. Kanske någon som bara har dumpat dem?

Tyvärr kan vi inte behålla dem ifall ägaren förblir okänd, så om någon är intresserad av en kattunge får ni gärna höra av er!

Ungarna är ca 10 veckor gamla, oerhört tillgivna, lekfulla och rumsrena.
De äter allt som bjuds och sover tryggt stora delar av dygnet.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar